קיימות בשיעור ערבית- שכבת ז
כתבה: קרני עורי- ז2
לפני בערך שלושה שיעורים ורד התחילה לדבר אתנו על קיימות.
אחרי השיעורים עם ורד הבנתי שקיימות היא שמירה על כדור
הארץ.
גם למדתי שהקיימות משפיעה על המטבח הישראלי. ערבים וישראלים התקרבו זה לזה וייסדו את "המטבח הערבי ישראלי", שבו המציאו מאכלים ששילבו את שתי התרבויות והטעמים.
גם למדתי שהקיימות משפיעה על המטבח הישראלי. ערבים וישראלים התקרבו זה לזה וייסדו את "המטבח הערבי ישראלי", שבו המציאו מאכלים ששילבו את שתי התרבויות והטעמים.
כמו שכולם יודעים , המזרח התיכון עשיר בתבלינים. בתבלינים האלה אנו
משתמשים במטבח הערבי ישראלי.
איך נתקשר עם הערבים ללא מתכונים
משותפים? כולם תמיד חושבים שמטבח ערבי זה רק חומוס וטחינה, פלאפל, שפודי
שישליק וקבאב על האש, שווארמה... זה לא! על כך יוכל להעיד כל מי שהוזמן לסעודה
מסורתית בבית ערבי. מדובר בחוויה המשלבת טעמים, ריחות וצבעים שקשה למצוא במסעדה
מזרחית טיפוסית. המטבח הערבי הוא השתקפות של אורח החיים, הסביבה, עונות השנה,
ומספר הנפשות במשפחה. כל אלה מכתיבים את אופני הבישול והאכילה.
אז אם אנשים כל כך מהללים את המטבח הערבי ישראלי למה שלא ננסה אנחנו?
היום (26.1) בישלנו בכיתה ארוחה מהמטבח הערבי ישראלי: טאבולה, חומוס ופיתות. בחרנו
בטאבולה כי הוא מאכל ים תיכוני שמשלב את המטבח הערבי ישראלי בתוכו: הבורגול
הפטרוזיליה ועשבי התיבול מהמטבח הערבי והנענע, העגבנייה, הבצל, והלימון, מהמטבח
הישראלי.
גם למדנו על קיימות ועל המטבח הערבי וגם התגבשנו בפעילות.
לסיכום היה מאוד מעניין.
יוצאים ל"למידה ירוקה"-
חטיבה עליונה
כתבה: לאורה זינגר
במסגרת שבוע "כי האדם עץ השדה" הקדשנו שעת למידה ירוקה
בחטיבה העליונה.
המטרה היתה לחשוף את התלמידים לעשייה ירוקה ומקיימת ולאורח חיים בריא
בעמק שלנו.
הזמנו תושבים מהעמק שעוסקים בתחומים אלו, לבוא ולספר לתלמידים על
עשייתם.
כך שמענו מעידן עריף על פארק עמק המעיינות, מעילאי על חקלאות אורגנית,
משאולי על ביו-בי, מדוד גלזנר על התנשמות, מאדם על ידידי כדור הארץ, מיעל שביט על
מזון טבעי, מהדס סגל על סוכר במזונותינו, מסמדר וחנן יחיאלי על ניהול בית מקיים,
מאמיר בן ישראל על יער מאכל בבית הספר.
במשך שעה אחת, התלמידים עצרו את שגרת היום יום ובחרו להרחיב את
ידיעותיהם בתחום איכות הסביבה. ההרצאות היו מעניינות ופתחו את התלמידים לעולמות
חדשים.
תודה לכל המרצים!
בנייה ונטיעה- שכבת י'
כתבה: מיכל פלג
במסגרת שבוע "כי האדם עץ השדה" פעלנו בשכבה במספר תחומים.
בנינו "גינה אנכית" הבנויה מחומרים ממוחזרים אשר מפארת את הרחבה בכניסה לחדרי העבודה של המורים ובניין המנהלה.
כמו כן בהובלתן של שירז ואנוכי, מיכל. במסגרת מחוייבות קבוצתית, פעלנו בקבוצת "בנייה ירוקה" במגוון תחומים: ניקוי בית החינוך, ניקוי פינות חמד בעמק דוגמת עין צמד, נטיעות בואדי באלא ועוד.
כתבה: מיכל פלג
במסגרת שבוע "כי האדם עץ השדה" פעלנו בשכבה במספר תחומים.
בנינו "גינה אנכית" הבנויה מחומרים ממוחזרים אשר מפארת את הרחבה בכניסה לחדרי העבודה של המורים ובניין המנהלה.
כמו כן בהובלתן של שירז ואנוכי, מיכל. במסגרת מחוייבות קבוצתית, פעלנו בקבוצת "בנייה ירוקה" במגוון תחומים: ניקוי בית החינוך, ניקוי פינות חמד בעמק דוגמת עין צמד, נטיעות בואדי באלא ועוד.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה