יום חמישי, 17 במרץ 2016

מפגש עם שפה אחרת- שכבת י'

אירוח שכבת י' מתיכון בדבוריה
כתב: יהודה ביבס

ביום רביעי, הגיעו אלינו  לביקור תלמידים משכבת י', מהתיכון בדבוריה. יום זה הוא חלק מתכנית היכרות של נוער ערבי ויהודי, והבנה שאנחנו יותר דומים משונים, ושרובנו חולקים הרבה תחומי עניין ותחביבים משותפים.
את היום הדריכו תלמידים מהשכבה שבחרו(או נבחרו) להיות בקבוצת עמיתים במסגרת המחויבות הקבוצתית, וסייעו לנו הקבוצה המקבילה שלנו, בדבוריה. אנחנו עוברים הכנה כבר מתחילת השנה ומבחינתנו זה סוג של "יום שיא". לדעתי יש משהו חזק בזה שתלמידים מדברים/מדריכים תלמידים מהשכבה שלהם. כשזה קרה לי רק בצורה ההפוכה(שאני הייתי תלמיד ומישהו מהשכבה הדריך אותי) זה הרגיש לי כאילו מדברים אליי בגובה העיניים, ולא "מתווכים" לי חומר בלי באמת להתעמק בו, ולהסכים אתו.
אני הדרכתי קבוצה מעורבת של תלמידים מבית הספר, ומדבוריה. זה לא היה קל, וביום עצמו היו עליות וירידות, אבל אני באמת יכול להגדיר את היום הזה כהצלחה. אני חושב שמי שבאמת הקשיב והתחבר הבין שהשוני הוא לא באמת שוני, ושאנחנו בעצם אותם אנשים. נכון שישנם הבדלים, בדעות, בדת, אבל כל זה מתבטל שאתה משחק עם בן אדם כדורגל, או שאתה מדבר אתו, זה לא באמת משנה, זאת בכל אופן דעתי.

אז לסיכום אגיד שזה היה מאתגר אבל מהנה להדריך קבוצה, למדתי גם המון דברים על עצמי. מה שהיה בולט במהלך היום הוא ההלם של החבר'ה מדבוריה מטקס ראש חודש שארגנה שכבת י"א, הם אמרו שהם לא רגילים לזה שיש מוזיקה וריקודים בהפסקות, ושהם מאוד נהנו להיות חלק מזה. בסוף היום שיחקנו כולם ביחד הבנים כדורגל והבנות מחניים, מתברר שבדבוריה הם חזקים בשני המשחקים האלו. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה