יום חמישי, 19 במאי 2016

טורניר שחמט בחטיבת הביניים

תחרות השחמט הראשונה של גאון הירדן  


כתב: אייל יקונט, ח1


זו לא הפעם הראשונה שניסיתי להרים תחרות שחמט בבית הספר. זו רק הפעם השלישית, אבל המיוחד בה הוא שזו הפעם הראשונה שהניסיון באמת הגיע לרמה ולהצלחה שכזאת. להרבה אנשים מגיעה תודה על הפרויקט הזה, שעתיד להימשך גם בשנים הבאות.


מכיוון שזו התחרות הראשונה מסוגה כאן, הצוות המארגן החליט לפתוח אותה רק לחטיבת הביניים. אולי בשנה הבאה היא כבר תהיה פתוחה לכל בית הספר (כן, גם למורים). כשפניתי אל שולי, אחרי מרוץ הלפיד, המטרה שלי הייתה בכלל להכניס את יונה רבי כמורה לשחמט לחוגים בשעות 7-8 (יונה, תודה על השיפוט בתחרות. היה נהדר). אבל מסתבר שעוד זכרו את הניסיון לתחרות בכיתה ז, וכך שולי הציעה לארגן תחרות לחטיבת הביניים ואני הצעתי את יונה כשופט. מהר מאוד שולי צירפה את אדם סברנסקי מט'2. תפקיד חבר הצוות השלישי החליף בעלים בקצב עד שלבסוף התייצב על ארז שחרור מכיתה ט'1.

החודשים חלפו (דצמבר עד מאי!) והתחרות הלכה ונבנתה, פרטים נוספו ופרטים נגרעו, שחקנים נרשמו (28 ברשימה הסופית!!) עד שלבסוף נקבע התאריך – התשעה במאי 2016. הגיע יום התחרות, והצוות המארגן הגיע לספרייה ב8:00. יחד ארגנו את הכיתה ואת הלוחות, וב9:00 סוף סוף התחלנו. אני לא יודע איך היה לשחקנים האחרים, אבל אני יודע שנהניתי מאוד בתחרות (עזבו את העובדה שהגעתי למקום ראשון. ברצינות.). מה שכן שמעתי בין המשחקים את התדהמה מכמה מהר עבר הזמן בכל פעם שמישהו הציץ בשעון. מה גם שהיום ניגש אליי אחד המשתתפים ושאל מתי תהיה עוד תחרות. באזור 12:30 נגמרה התחרות, הוענקו מדליות לזוכים, וכל המשתתפים קיבלו תעודות השתתפות בתחרות השחמט הראשונה של בית החינוך גאון הירדן דרכא.


תודות
ü    תודה לאלעד ערמון, מנהל הספרייה, על שלוש ערכות השחמט והחלטתו ברגע האחרון להציג שקופית הנושאת את שם התחרות במהלכה.
ü    תודה לשולי לנדה, מנהלת חטיבת הביניים, שליוותה את הפרויקט הזה מההתחלה וסבלה את החפירות שלי במהלך שישה החודשים האחרונים.
ü    תודה ליונה רבי, שכיהן כשופט ומנהל התחרות.
ü    תודה לארז שחרור ולאדם סברנסקי, שלקחו חלק גדול בארגון הפרויקט הזה.
ü    תודה לפבלו, שמלכתחילה הפנה אותי לשולי.
ü    תודה ללאורה, שישבה עם שולי לקבוע תאריך.
ü    תודה לכל מי שהגיע לתחרות, גם אם הוציאו אותו מהשיעור בטענה שהוא נרשם...
ü    תודה למיכאל יקונט, שהעלה את הרעיון לתעד את התחרות.
ü    ותודה לחגית יקונט, שהקפיצה אותי לבית הספר רק כדי שאגיע בזמן לספרייה, אפילו שלא ביקשתי ממנה לעשות את זה.
וברצוני לציין את זוכי המקומות השני והשלישי:
במקום השני תאיר יגר עם שש וחצי נקודות מתוך שמונה.

במקום השלישי יניב טישירה עם שש נקודות מתוך שמונה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה